Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

niedziela, 19 października 2014

Schab duszony z pieczarkami

Ponieważ w Lidlu była promocja na schab (360 g schabu tj 5 sznycli za 4,99 zł ) postanowiłam zrobić schab duszony z pieczarkami. Pierwsze co zrobiłam to zapeklowałam wieczorem mięso w marynacie z Kamisa dodając do niej odrobinę oleju i 3 wycisnięte ząbki czosnku. Mięso wstawiłam na całą noc do lodówki by dobrze nasiąknęło przyprawami.


Rano pokroiłam 0,5 kg pieczarek i 2 cebule i dusiłam je na kostce warzywnej. Wyjęłam mięso i połowę wywaru pieczarkowego wlałam do mięsa a druga połowę przeznaczyłam na krem pieczarkowy.



Mięso dusiłam w piekarniku 2 godziny w między czasie robiąc krem pieczarkowy z grzankami na pierwsze danie i przygotowując sałatkę do obiadu. Tym razem połączyłam jarmuż, żółta paprykę, kukurydzę i pomidora dodając sos paprykowo-ziołowy Kamis. Jarmuż zawiera najwięcej witamin z całej rodziny kapuściastych, jednak trzeba go podsmazyc tak aby zmiekł.



Krem pieczarkowy uzyskałam miksujac blenderem pieczarki z wywarem i kwaśna śmietaną ( 2 łyżki ). Czesc pieczarek zostawilam jednak w calosci. Grzanki zrobiłam na patelni teflonowej na której podsmazalam paprykę z jarmużem :-)



I tak powstało pierwsze i drugie danie :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz