Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

poniedziałek, 20 października 2014

Krem szpinakowo-selerowy

Ostatnio codziennie dbam o to by jeść warzywa i owoce, ponieważ okres jesienny sprzyja przeziębieniom. Warzywa przeważnie spożywam w formie rozmaitych kremów z dużą ilością czosnku. Ostatnio zrobiłam krem szpinakowo-selerowy na wywarze z warzyw. Zmiksiwałam świeże liście szpinaku z ugotowanym, selerem i wywarem warzywnym. Dodałam 3 wyciśnięte ząbki czosnku, świeżo zmielony czarny pieprz i odrobinę jogurtu naturalnego.



Taki krem to istna bomba witaminowa, gdyż najwięcej witamin zawierają surowe, nieprzetworzone warzywa. Kremu nie zagotowywałam tylko podgrzałam wywar warzywny i wmiksowałam weń liście szpinaku, by wysoka temperatura nie wybiła witamin. Na końcu dodałam sok z cytryny :-)


Warto docenić liście szpinaku, gdyż mają one właściwości antynowotworowe. Szpinak jest bogaty w potas, żelazo i kwas foliowy, a także w beta-karoten, witaminę C oraz luteinę-znane przeciwutleniacze.
Myślę, że warto spożywać dużą ilość warzyw chociażby ze względu na poprawę stanu skóry i włosów. Ja odkąd jem codziennie warzywa zauwazyłam znaczną poprawę mojej cery, a wyniki mojej morfologii mówią same za siebie :-)

Poza tym jest to idealne sycące danie, a nie tuczy :-p Dodatek czosnku i przypraw poprawia walory smakowe warzyw, a czosnek ponadto działa jak naturalny antybiotyk :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz