Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

wtorek, 21 października 2014

makaron z boczkiem szynką i sosem carbonara

Dziś skorzystałam z przepisu Pascala na spaghetti carbonara. Troszkę go zmodyfikowałam, ale udało się :-)

Najpierw podsmażyłam na patelni teflonowej swojski chudy boczek wędzony pokrojony w kostkę. Gdy wytopił się z niego tłuszcz dodałam szynkę pokrojoną w paseczki. Gdy się zarumieniły, zdjęłam z patelni i wrzuciłam na nią pokrojoną w kostkę cebule i 2 wyciśnięte ząbki czosnku.


Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie. 
Nastepnie w miseczce zmieszałam 2 żółtka, 120 ml śmietany 30% oraz ser grana padano (2 łyżki starego sera ). Pozostałą śmietanę wlałam na patelnię i dodałam do niej przesmażony wcześniej boczek. Zmniejszyłam płomień na minimum i dodałam jajka ze śmietaną i serem. Przyprawiłam solą i pieprzem do smaku. Zdjelam z ognia.

Do sosu przełożyłam ugotowany makaron i wymieszałam. U gory udekorowałam podsmazona szynka i plasterkami sera goudy :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz