Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

piątek, 3 października 2014

kotlety z wątróbki drobiowej

Dziś znów eksperymentowałam w kuchni :-) Tym razem padło na wyszukany kiedyś w sieci przepis na kotleciki z wątróbki drobiowej - tanie, smaczne i oryginalne danie :-)


Potrzebujemy :
400 g wątróbki drobiowej - koszt 2,50 zł,
Pół szklanki mąki przennej,
Jajko,
Kilka ziemniaków lub kasze gryczana,
Kapustę kiszona, cebulę, czosnek.

Jeżeli chcecie podać zdrowszą wersję z kaszą gryczana a w zasadzie z sałatka z kaszy gryczanej do jej przyrządzenia potrzebujemy:

Ugotowaną kaszę paloną,
kukurydzę, paprykę, rodzynki i sos vinaigrette.

A do surówki z kiszonej kapusty :
jabłko, cebulę, cukier, olej rzepakowy



Przygotowanie kotlecików wygląda następująco :

Wątróbkę oczyszczamy z blonek i kroimy w paseczki. Doprawiamy solą, świeżo zielonym czarnym pieprzem. Dodajemy zeszklona na maśle cebulę pokrojoną w kostkę z kilkoma wycisnietymi ząbkami czosnku. Ja dodałam także zielenine : posiekany szczypiorek z odrobina pietruszki.

Doprawione podroby mieszamy z jajkiem i mąką przenną i wylewamy kotlety na rozgrzany olej :-)


Podajemy jak wyżej: z ziemniakami i surówka z kiszonej kapusty lub z kaszą gryczana :-)

Ponieważ wątróbka dobrze łączy się ze słodkimi smakami, do surówki z kapusty dodałam cukier i jabłko oraz odrobinę oleju rzepakowego. Natomiast z kaszy gryczanej zrobiłam swego rodzaju sałatke dodając słodkie elementy takie jak kukurydza, papryka i rodzynki :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz