Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

piątek, 17 października 2014

Ryż zapiekany z jabłkami i cynamonem na podstawie z kruchego ciasta :-)

Wczoraj pokusiłam się o kolejny eksperyment kulinarny...A mianowicie wymyśliłam sobie, że zapiekę ryż z jabłkami...ale uwaga inaczej niż zwykle, gdyż zrobię to na kruchym cieście :-) Muszę przyznać, że wyszło bardzo smaczne i ciekawe danie z tego :-p

No to tak, po kolei.
Najpierw zrobiłam kruche ciasto ze 100 g mąki tortowej, 60 g masla tj ok.1/3 kostki i 20 g cukru pudru oraz 1 żółtka jaja :-)
1/3 ciasta zamroziłam, żeby później go zetrzeć na grubych okach tarki i posypać nim po górze jabłka :-)
Resztą ciasta wyłożyłam blachę i je podziurkowałam.



Następnie ugotowałam 100 g białego długoziarnistego ryżu.
Starłam dwa rodzaje jabłek, kwaśne na mniejszych oczkach, a słodką odmianę na dużych okach. Wymieszałam z cukrem pudrem i cynamonem.



Formę z ciastem wstawiłam na wyższy poziom piekarnika na 8 minut na 180 st. Potem ją wyciagnęłam i wyłozyłam na ciasto kolejno: drobno starte jabłka, potem ryż wymieszany z  1/3 tych drobno starych jabłek, następnie grubo starte jabłka i starte zamrożone kruche ciasto :-)


Wstawiłam to do piekarnika na pól godziny doglądając co jakiś czas czy kruszonka u gory już się zarumieniła.


I oto efekt finalny :


Ponieważ dziś mamy piątek, polecam to danie na obiad w połączeniu np. z zupą pomidorowa na 1 danie :-)

Smacznego !



1 komentarz:

  1. Zapomnialam dodać, ze danie to kosztowało parę złoty, gdyż kg jabłek kupilam w biedronce za 1,19 zł, kg sypanego ryżu za 2,50 to 100g kosztowało mnie 0,25 zł. Kg maki za 1,29 zł tez z biedronki więc 100g 13 gr, 1 jajko 34 gr. Wiec cale danie kosztowało mnie niecałe 2 zł ( nie licząc prądu )

    OdpowiedzUsuń