Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

sobota, 4 października 2014

przepis na pierogi ruskie od dziada pradziada

Przepis na pierogi ruskie wędruje w naszej rodzinie od pokoleń. Babcia uczyła sztuki lepienia pierogów moją Mamę, Mama przekazała ją mnie, a ja pragnąc dotrzymać rodzinnej tradycji pokazuje mojej córci jak to się robi :-)

Wbrew pozorom nie wymaga to wielkich zdolności :-) Dlatego zachęcam Was do wypróbowania tej potrawy.

Znam różne przepisy na udane ciasto do pierogów. Nasz przepis jest jednak najprostszy i niezawodny :-)
Do miski wsypujemy mąkę przenną i dolewamy bardzo ciepłej przegotowanej wody. Przekładamy na posypaną mąką stolnice i rozwałkowujemy :-)

Teraz farsz.
Dla rodziny 4-ro osobowej wystarczy około 1 kilograma ziemniaków (6 małych lub 4 duże ziemniaki ),
250 g twarogu i 3 cebule.

Gotujemy ziemniaki w osolonej wodzie. Cebule kroimy w kostkę i podsmazamy na maśle z olejem. Do pogniecionych i lekko ostudzonych ziemniaków dodajemy cebulkę i twaróg. Dobrze mieszamy farsz. Solimy i pieprzymy do smaku ( ja zawsze stosuje czarny świeżo dość grubo zmielony pieprz ).

Z ciasta wycinamy szklanką kółeczka i łyżeczką nakładamy farsz. Zlepiamy solidnie brzegi i wrzucamy do wrzącej osolonej wody. Gotujemy od 3 do 5 minut od momentu wypłynięcia :-) podajemy z cebulką zeszkloną i zarumieniiną na maśle lub ze skwarkami i zsiadłym mlekiem.

Na koniec dodam, że bez mojego małego pomocnika pierożki nie byłyby tak udane :-) A zabawa przy ich wykonaniu jest warta tego przedsięwzięcia :-)














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz