Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 5 listopada 2014

Szybki i łatwy przepis na domowy pasztet

Ponieważ wczoraj natrafiłam na promocję mięsa wieprzowo-wołowego z łopatki w Biedronce kupiłam 2 opakowania po 0,5 kg (w sumie za kg 11,98 zł ). Przeważnie jedna paczkę mroże a drugą mam na dwa dni-jednego dnia robię kotlety mielone, drugiego spaghetti. Tym razem wpadłam jednak na pomysł aby zrobić domowy pasztet, gdyż spodziewam się gości ...:-)

Prawdziwy domowy pasztet robi się dość długo. Trzeba kupić  osobno mięso wieprzowe, drobiowe i wątróbkę. Podgotować je w warzywach i dopiero przemielić, następnie zapiekać w piekarniku ( wiem bo już taki robiłam ). Trwa to niestety długo, więc pozwalam sobie na to tylko w okresie Świąt Wielkanocnych.

Postanowiłam więc zrobić kolejny kulinarny eksperyment, a że się udał podzielę się nim z Wami :-)

Zacznijmy od początku...
Do wypełnienia 1 podłużnej formy potrzebujemy 1 kg mięsa mielonego wieprzowo-wołowego


Zaczynamy od tego, że doprawiamy mięso solą, grubo zmielonym czarnym pieprzem, najlepiej świeżo zmieloną gałką muszkatołowa, odrobiną chili i trzema wyciśniętymi ząbkami czosnku.

Wkładamy do lodówki na parę godzin. Wyciągamy, dodajemy startą na drobnych okach tarki cebulę i posiekany pęczek natki pietruszki.

Namaczamy w mleku 2 kajzerki i dodajemy do mięsa sam środek namoczonych bułek. Dobrze mieszamy z mięsem.


Przygotowujemy blachę smarujac ją margaryną i obsypujac bułką tartą. Ja piekłam ten pasztet w takiej formie.


Do mięsa wymieszanego z bułką dodajemy 3 roztrzepane jajka. Dobrze mieszamy do momentu aż jajka się ładnie zespolą z całością.

Wkładamy do naszej formy i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na środkowy poziom.


Pieczemy 1,5 h i wyciągamy z piekarnika, obracamy i wkładamy spowrotem do formy. Zapiekamy ok 40 minut tak by się równomiernie mięso zarumieniło.


Podajemy jako przystawkę z żurawiną na słodko, lub z papryczkami nadziewanymi serkiem brzoskwiniowym (z biedronki).

Możemy też zjeść z chlebem lub na ciepło podać do obiadu.

Smacznego !








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz