Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 12 listopada 2014

kuleczki z karmelizowanych bananów w płatkach migdałowych

Ponieważ moja Klaudusia uwielbia banany postanowiłam jej urozmaicić ten owoc i wymyśliłam, że zrobię z nich wyjątkowy i zdrowy deser. Kupiłam kg dojrzałych bananów na promocji.
 Obrałam ze skóry, odciełam końce i pociełam na plastry. Na patelni teflonowej roztopiłam łyżkę masła, dodałam  pokronone banany (do zrobieni 1 kulki pottzebujemy 1 banana więc przygotowujemy tyle bananow ile kulek chcemy zrobjć) i posypałam 2 łyżeczkami cukru.


Gdy widziałam że banany miękną zdjęłam patelnie z ognia, przełożyłam do miseczki i rozdrobniłam widelcem.


Piekarnik nagrzałam do 180 stopni.
Z bananów ulepiłam kulki o średnicy 5 cm i oblepiłam je płatkami migdałów. Wstawiłam do piekarnika na 20 minut.



Podałam z syropem malinowym. Można też podać je z sosem czekoladowym. Najlepiej odczekać z konsumpcją kilka minut od wyciągnięcia deseru z piekarnika.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz