Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

sobota, 29 listopada 2014

Pulpeciki z warzywami i makaronem :-)

Pod koniec miesiąca w portfelu pustki :-) Pewnie wielu z Was wtedy robi tzw czyszczenie lodówki - tak jak ja :-) I tym razem też tak zrobiłam. Kupiłam jedynie 20 dg mielonego w mięsnym - w dodatku trafiłam na promocję 10 zł za kg łopatki wieprzowej, którą Pani dla mnie zmieliła. Miało być w sumie spaghetti :-) Ale wyszły pulpeciki z warzywami i makaronem :-)


W lodówce miałam jeszcze marchewkę i cukinię, więc grzechem byłoby tych zdrowych składników nie wykorzystać :-) Tak więc do przyrządzenia tego dania dla 2 osób dorosłych i dziecka - tak jak u mnie w domu - wykorzystałam :

1 marchew średniej wielkości
1 cukinię
2 średnie pomidory
5 dużych ząbków czosnku
200g mięsa mielonego z łopatki
150 g makaronu falbanki z Biedronki
Odrobina koncentratu pomidorowego lub przecieru
Bulion drobiowy - może być z kostki

2 duże ząbki czosnku poszły do mięsa razem z solą, czarnym pieprzem i chili. Pozostałe ząbki czosnku drobno posiekałam i wrzuciłam na rozgrzany olej.


Następnie dorzuciłam pokrojoną w kostkę marchewkę i cukinię.

Nastawiłam wodę na makaron. W drugim garnku bulion.

Gdy warzywa na patelni już miękły wsypałam przyprawy - oregano, bazylię, sól, pieprz, słodką paprykę.


Dorzuciłam pokrojone w kostkę pomidory, ale tylko na chwilę, tak by ich całkiem nie rozgotować.
Ważne by warzywa zachowały swą chrupkość, tak więc nie smażymy ich do miękkości.


Dodałam na oko przecieru pomidorowego. Następnie ugotowany makaron al'dente.


Mięso połączyłam z bułką namoczoną w mlemu i jajkiem. Musiałam dosypać troszkę bułki tartej, gdyż na tą ilość mięsa 1 jajko to było za dużo i trzeba było tę "masę" czymś zagęścić :-) Z mięsa uformowałam dość małe pulpety i nie podsmażalam ich tylko gotowałam w bulionie - żeby nie było tłusto :-)



Moim domownikom smakowało także i Wam życzę smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz