Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

poniedziałek, 3 listopada 2014

Placki z boczniaków podane z żurawiną

Zainspirowana przepisem na kotlety z boczniaka, na jakie natknęłam się w gazetce z Biedronki zainspirował mnie do ich wykonania w nieco zmienionej wersji. Ale po kolei.

Potrzebujemy 0,5 kg boczniakow
Natkę pietruszki
120 g mąki przennej
3/4 szklanki mleka
1 jajko
Sól i świeżo zmielony czarny pieprz



Boczniaki myjemy, odcinamy nóżki i tniemy na paski...ja najpierw zaczełam je ciąć, jednak potem wygodniej mi się je rwało w rękach na paseczki wzdłuż blaszek tych grzybków :-)
Następnie namaczamy pokrojone boczniaki w sosie sojowym  z dodatkiem wody ( najlepiej ze 2 godzinki ).



Wyciskamy je z wody i dodajemy  odrobinę posiekanej natki pietruszki. Pieprzymy.



Robimy gęste ciasto naleśnikowe z podanych wyżej proporcji mąki, mleka i  jajka. Dodajemy do ciasta szczyptę soli i grubo zmkelony czarny pieprz.



Zalewamy grzyby ciastem naleśnikowym, mieszamy i wylewamy na rozgrzaną patelnię teflonową z roztopioną margaryną (  wystarczy odrobina margaryny  ok 1 łyżka).
Formujemy płaskie placki tak jak to robimy w przypadku wylewania placków ziemniaczanych. Smażymy z obu stron, z każdej ok. 3 minutki.



Podajemy z żurawiną ( ja uwielbiam żurawinę z Biedronki ).


Smacznego ;-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz