Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

piątek, 11 kwietnia 2014

wątróbka inaczej :-) czyli wątróbka drobiowa w sosie pieczarkowo-koperkowym

Wczoraj zrobiłam wątróbkę w sosie śmietanowym z pieczarkami, koperkiem i....skruszonym żółtkiem jajka, które było spontanem totalnym :-) moja córcia jadła 2 jajka na twardo, a że toleruje jedynie białko, zostały mi 2 żółtka:-)


Ale po kolei. Najpierw pokroiłam pieczarki i wrzuciłam je na patelnię teflonową z odrobiną oleju rzepakowego. Przypominam, że ten rodzaj oleju jest najzdrowszy, gdyż najdłużej ulega spalaniu i wydziela przy tym najmniej substancji rakotwórczych.


Gdy pieczarki już był prawie gotowe, dorzuciłam pokrojoną cebulę, żeby się zeszkliła


Następnie przełożyłam usmażone pieczarki z cebulą na sitko, żeby ociekły z oleju


Na drugim sitku wcześniej przepłukałam wątróbkę i zostawiłam ją na chwilę, żeby ociekła z wody. Najlepiej przed oprószeniem jej mąką, odcisnąć wątróbkę w ręcznikach papierowych, żeby "nie strzelała" nam na patelni z gorącym olejem




Pieczarki z cebulą, przełożyłam z sitka do garnka i przyprawiłam je przyprawą Warzywko.
Dolałam ok.250 ml śmietany 12 % i wymieszałam. Potem dosypałam świeżo zmielonego pieprzu.



Na końcu wsypałam pokrojony świeży koperek. Ponieważ jednak sos był za gęsty, roztopiłam odrobinę prawdziwego masła w mikrofalówce w szklance i dolałam do sosu



Ponieważ w między czasie moja 2,5 letnia córcia zażyczyła sobie 2 jajka na twardo, a zjadła jak zwykle tylko same białka, postanowiłam skruszyć do je do sosu :-)


Usmażoną wątrókę rozłożyłam w formie kwiatu na talerzu i rozlałam pomiędzy kawałkami wątróbki sosik :-)
Czy to nie jest tanie i proste danie?

0,5 kg wątróbki drobiowej -  Biedronka, koszt 2,50 zł
250 g pieczarek - koszt 2,00 zł
śmietana 12% - Biedronka, koszt 1,55 zł
koperek - koszt 1,15 zł

I tym oto sposobem, mamy syte danie dla 2 osób. Można je podać z chlebem. Ja zjadłam bez, ponieważ znów mam 3 kg na plusie i wystrzegam się pieczywa jak ognia :-)







1 komentarz: