Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 9 kwietnia 2014

obiad "na szybko"

Dziś musiałam ugotować jakiś obiad "na szybko" więc zrobiłam makaron wstążki z brokułami, bazylią, suszonymi pomidorami i sosem serowym Winiary.  Ma on tylko 126 kcal na porcję, a w moim przypadku jeszcze mniej, bo zamiast na śmietance zrobiłam go na mleku a i tak był pyszny. Nie zawiera glutaminianu sodu i konserwantów  Brokuły kupiłam mrożone na wagę w markecie (200g-1,90 zł), gdyż dużo taniej to wychodzi:-), mleko 1,5 % i makaron miałam w domu, dokupiłam tylko sos (1,50 zł). Ot dzisiejszy obiad wykosztował mnie 3,40 zł.


A teraz po kolei:

Ugotowałam 200 g makaronu wstążki ( tyle potrzeba na 2 porcje ) i wymieszałam go na sitku z ugotowanymi brokułami




Zrobiłam sos, wsypując go do 250 ml mleka 1,5 % ( na opakowaniu sosu, pisze, żeby wsypać go do 200 ml wody i dolać 50 ml śmietanki, ja zrobiłam wersję lite )





Wyłożyłam na talerz makaron wymieszany z brokułami i polałam sosem, do którego na końcu dodałam parę pokrojonych drobno suszonych pomidorów i gotowe :-)

 Danie w sumie ma około 500-600 kcal, jest tanie i szybkie do wykonania. Moja córa nie lubi warzyw, ale za to uwielbia makaron w każdej postaci, więc tym oto sposobem przemyciłam jej brokuły :-)

Gdybym dodała brokuły do sosu, wpiły by dużo płynu i sos byłby za gesty.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz