Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

niedziela, 13 kwietnia 2014

"koperta z niespodzianką" czyli ciasto francuskie ze szpinakiem, jajkiem, kukurydza, pomidorem i tuńczykiem

"Koperta z niespodzianką "





Do zrobienia 2 kopert potrzebujemy ciasto francuskie, 2 jajka na twardo, 1/3 puszki kukurydzy, tuńczyk w kawałkach, szpinak -najlepiej liściasty, ja niestety akurat nie dostałam, więc kupiłam brykiet, pomidora, ser mozzarella, świeżo wyciśnięty czosnek, pieprz, sól, chili do smaku. 


Ponieważ się spieszyłam po pracy i jak na złość ani w Tesco, ani w Biedronce nie było mrożonego szpinaku liściastego, kupiłam taki drobno siekany, rozmroziłam go, potem lekko na odrobinie masła podsmażyłam.


Przełożyłam szpinak do miski, dodałam tuńczyka, jajka na twardo pokrojone w większe kawałki, pomidora, kukurydzę i mozzarelle, doprawiłam solą, pieprzem, chili i wyciśniętym czosnkiem :-)





ciasto fancuskie przecięłam na dwie części, żeby uzyskać kwadraty, nałożyłam do nich farsz i zamknęłam w kopertę :-) miałam ciasto jeszcze posmarować koncentratem pomidorowym, tak jak się smaruje pizzę, ale tak się spieszyłam z obiadkiem, że zapomniałam :-p



Wstawiłam koperty na blasze wyłożonej papierem do pieczenia na 40 minut 
do piekarnika nagrzanego do 180 st. 
Żeby ciasto się ładnie przyrumieniło można je posmarować roztrzepanym jajkiem, lub zwykłą wodą :-)

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz