Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 10 grudnia 2014

Żeberka w kapuście

Każdy mężczyzna chyba uwielbia takie typowe chłopskie jadło jak golonka, karczek czy właśnie żeberka :-) Dziś zajmiemy się tymi ostatnimi.

Żeberka można przyrządzać na wiele sposobów. Można je piec w rękawie, można też je podsmażyc na patelni i dusić z kiszona kapustą.


Tym razem przygotowałam je mężowi właśnie na swojskiej kiszonej kapuście, która tej jesieni zakisiłam. Nie wyobrażam sobie tej potrawy z kapustą sklepową-kwaszoną. Dlatego jeśli nie macie takiej swojskiej domowej kapusty kiszonej nie róbcie tego przepisu.

Ważne jest by dzień wcześniej przyprawić żeberka. Ja niczym nie marynuję, tylko nacieram solą i zmielonym chili. Ja kuoiłam 2 kawałki po 700 g, bo mniejsze żeberka pochodzą od młodszej świnki :-) I wcale nie oznacza, że mają mniej mięsa niż te kilogramowe.



Pół kilo kiszonej kapusty kroimy drobno i gotujemy.

W tym czasie podsmażamy z każdej strony żeberka na patelni.


Następnie wrzucamy je do górującej się kapusty i zdajemy 4 liście laurowe j 6 ziarenek ziela angielskiego. Opcjonalnie łyżeczkę słodkiej papryki.

Dusimy 1,5 do 2 godzin. Mięsko ma być miękkie i samo lekko odchodzić od kości.

Podajemy z gniecionymi ziemniakami i kapustą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz