Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 3 grudnia 2014

Tarta ? A może zapiekanka z tartych ziemniaków :-)

Do zrobienia takiej tarty potrzebujemy :

1 kg ziemniaków
1 średniej wielkości białą rzodkiew (nie jest konieczna jeśli nie macie )
0,5 kg kiełbasy toruńskiej
1 cebulę
1 cebulę dymkę
4 duże ząbki czosnku
2 jajka

Umyte ziemniaki trzemy. Najlepiej żebyśmy do tego przepisu nie korzystali z młodych ziemniaków, gdyż mają dużo wody, którą i tak polecam maksymalnie wycisnąć - ja tak zrobiłam.



Rzodkiew trzemy na takich samych okach co ziemniaki ( rzodkiew ma stanowić max 1/3 ilości w stosunku do ziemniaków ). Mieszamy z potartymi ziemniakami solimy o dodajemy świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Dobrze wyciskamy z wody.


Dodajemy pokrojoną cebulę i posiekaną zieloną cebulkę dymkę oraz 4 wyciśnięte lub drobno posiekane ząbki czosnku.


Kiełbasy kroimy wzdłuż na 4 i kroimy - tak żeby wyszły w miarę duże kawałki ( tak jakby pokroić kiełbasę w grube plastry i każdy plasterek na 4 części ). Podsmażamy na patelni teflonowej aż wytopi się z niej tłuszcz. Starajmy się nie dodawać tłuszczu, ewentualnie łyżkę margaryny.



Podsmażoną kiełbasę dodajemy do reszty. Dodajemy 2 jajka i mieszamy. Układamy na wysmarowanej formie - jeśli macie podłużna wysoką keksówkę to trzeba dłużej piec naszą tartę - tj. około 1,5 h.


 Dlatego ja urzyłam dużej formy i zrobiłam niższą zapiekankę i wystarczyło ją piec w 180 stopniach godzinę. Po 40 minutach na górę położyłam ser Gouda pokrojony w takie grubsze paski.


Można podać z ketchupem lub sosem czosnkowym.


Smacznego !

2 komentarze: