Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 17 grudnia 2014

Przepis na caponatę - tradycyjną potrawę sycylijską

Składniki do przygotowania caponaty dla 2 głodomorów lub 4 niejadków :

1 duży bakłażan lub dwa mniejsze
2 świeże duże pomidory (albo puszka pomidorów)
1 duża  cebula
4 ząbki czosnku
2 łodygi selera naciowego
2 zielone papryczki chilli ( lub chili w proszku i 1 papryka czerwona )
Kapary w zalewie octowej
2 garście oliwek
75 g orzechów nerkowca2 garście liści świeżej mięty i bazylii
3 łyżki octu z czerwonego wina
grubo zmielony czarny pieprz

Caponata, czyli sycylijska potrawa z bakłażanów, to jeden z najsmaczniejszych sposobów wykorzystania tego warzywa.


Osobiście wolę cukinię od bakłażana, ale postanowiłam zachować kryginalność przepisu i nie żałuję.

Podobno istnieje około 40 przepisów na caponatę 😁 W każdym rejonie Sycylii dodawany jest inny składnik. Ja podaję Wam przepis, który wypróbowałam i który bardzo mi zasmakował 😊

PRZEPIS:

Namoczcie kapary w occie winnym i odstawcie.

Bakłażana pokrójcie w sporą kostkę.

Podduście bakłażana wraz ze szczyptą soli w głębokiej patelni przez ok. 5 minut, aż zmięknie. Bakłażana duście pojedynczą warstwą – z tego względu prawdopodobnie będziecie zmuszeni robić to partiami. Gotową porcję bakłażana przełóżcie do miski i usmażcie kolejną.

Posiekajcie seler, czosnek, cebulę i paprykę.

Gdy bakłażan będzie gotowy, wrzućcie na patelnię posiekane wcześniej warzywa. Dodajcie szczyptę soli oraz sporą szczyptę pieprzu i duście, aż zmiękną (ok. 10 minut ).



W międzyczasie na suchej teflonowej patelni podsmażcie orzechy.  Czynność ta wydobędzie z orzechów więcej smaku.


Pomidory pokrójcie w grubą kostkę lub urzyjcie tych z puszki.

Gdy warzywa będą miękkie, dodajcie bakłażany.

 Dodajcie orzechy, oliwki i kapary wraz z zalewą octową, zamieszajcie i chwilę podduście (w razie potrzeby, można dodać jeszcze trochę koncentratu pomidorowego, dodatkową łyżkę octu winnego i łyżeczkę cukru.

 Zdejmijcie patelnię z ognia. Jeżeli lubicie świeżą bazylię dodajcie listki bazylii i mięty. Ja osobiście nie lubię gdyż świeża bazylia za ija każdy smak i jesf dla mnie zbyt intensywna. Dlatego doprawiłam shszoną bazylią warzywa wcześniej.

Caponatę można podać z gfzankami czosnkowymi, ale ja pieczhwa unikam więc wybrałam kaszę jaglaną która idealnie pasuje do wszelkich warzyw 😁

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz