Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

piątek, 5 grudnia 2014

Przepis na soczysty karczek podany z sałatka z mango :-)



Mango nazywane jest najsmaczniejszym owocem świata. Jak dla mnie może nie jest na najsmaczniejszym, ale najciekawszym w smaku owocem. Jego słodko - pikantny smak dobrze łączy się moim zdaniem z wieprzowina. Bynajmniej u mnie w domu takie połączenie jest akceptowalne :-)






 Dlatego postanowiłam upiec 0,7 kg karczku ( który kupiłam w Kauflandzie w promocyjnej cenie 10,99 za kg ) i zrobić do tego sałatkę wykorzystując owoc mango.

Do sałatki urzyłam :
1 mango
2 średniej wielkości pomidory
pół puszki kukurydzy
sałatę lodową.



Sos do sałatki zrobiłam tak jak zwykle tzn.  wymieszałam :
1/4 szklanki oliwy
1/4 szklanki wody
szczyptę tymianku
szczyptę bazylii
szczyptę oregano
szczyptę soli
odrobinę grubo zmielonego czarnego pieprzu
łyżeczkę cukru pudru
łyżeczkę musztardy
sok z cytryny / ocet winny.

Karczek natarłam solą i chili, następnie nasmarowałam ostrą musztardą, zapakowałam w worek do pieczenia z Biedronki i wstawiłam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekłam 1,5 h.



Podałam z ową sałatka z mango i frytkami :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz