Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

niedziela, 11 stycznia 2015

zapiekanka ziemniaczana z brokulami, miesem, pomidorami I sosem serowo-śmietanowym

Zapiekanki robię dość często, gdyż jest to proste I szybkie danie a zawsze smakuje ! W takich zapiekankach chyba nie da się nic spartolić :-)

Tym razem zrobiłam zapiekankę z ziemniaków, rożyczek brokuła, mięsa mielonego wieprzowo-wołowego i pomidorkòw cherry :-)


Zurzyłam :

- 4 sredniej wielkości ziemniaki
- 300g miesa mielonego
- paczke mrozonych różyczek brokuła
- połowę z 250gramowego opakowania pomidorkòw cherry
- mała śmietana 18/%
- 100g zoltego sera edamskiego
- łyżkę masła


Ziemniaki jak zwykle pokroiłam w plastry I lekko podgotowałam w osolonej wodzie (ok 5 minut).Podobnie uczyniłam z brokułami.

Pomidorki cherry przekroilam na pòł.

W małym garnuszku roztopiłam masło, dodałam śmietanę i połowę startego sera świeżo zielony czarny pieprz i szczyptę soli.

Forme wysmarowalam margaryną do pieczenia i wykladałam warstwami :plastry ziemniaków, brokuły, mięso mielone podsmazone o doprawione, pomidorki. To wszystko zalałam sosem serowo-smietanowym i wstawilam na srodkowy poziom nagrzanego do 180 st liekarnika na pol godziny. Potem wysunelam forme by posylac ja z gory reszta startego zolrego sera i wstawilam na kolejne 15 minut tak by ser zdarzyl sie ladnje zapiec :-)






Podałam z rukola i świeżymi pomidorkami cherry :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz