Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

środa, 24 września 2014

przepis na babkę bez tłuszczu

Nie znam się na pieczeniu ciast nic a nic :-) Jeżeli okazja  nakłoni mnie do upieczenia czegoś słodkiego i kalorycznego, piekę coś prostego i lekkiego. Tym razem upiekłam na urodziny mojej còruni babkę piaskową. Ponieważ obie zamiast słodkości wolimy konkrety, jedynym rodzajem wypieku jaki akceptuje Klaudusia jest babka z przepisu mojej Mamy.
Do jej wykonania potrzebujemy :
4 jajka, szklankę mąki tortowej przesianej przez sitko i pól szklanki mąki ziemniaczanej i cukier waniliowy lub 2 budynie waniliowe :-) 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 3 łyżki majonezu kieleckiego i sok z 1 cytryny 

Ów babkę postanowiłam piec o godz 22 w przeddzień uroczystości.... Pojawił się jednak mały problem. Nie miałam ani octu, który był w oryginalnym przepisie mojej Mamy, ani cukru waniliowwgo. Nie miałam też margaryny do pieczenia ani masła :-/ znalazłam na szczęście w innym przepisie że można dać majonez zamiast tłuszczu :-) zamiast mąki ziemniaczanej dodałam 2 budynie waniliowe a zamiast octu sok wyciśniety z 1 cytryny, który dodał smaku i aromatu.
Najpierw ubiłam 4 białka jaj pomału dodając szklankę cukru, nastepníe dodałam 4 żółtka dalej miksując Potem wsypałam powoli szklankę mąki tortowej przesianej przez sitko z dwoma budyniami. Miksując już na zmniejszonych obrotach dodałam 3 duże łyżki majonezu kieleckiego i na samym końcu tuż przed wylaniem ciasta na natluszczoną i obsypaną bułką tartą formę,dodałam sok z 1 cytryny :-) Taka ilosc ciasta starczyła mi na dwie podłużne formy. Ja zrobiłam 1okragła i 1podluzna, bo tylko takie miałam :-) Piekarnik nastawiłam na 180st i piekłam 45-50 minut. Ja używam opcji pieczenia "góra-dół" i wkładam formy z ciastem na środkowy poziom. 


Wykończyć taką babkę możemy na kilka sposobow: 1. Możemy ją tylko posypać z góry cukrem pudrem.
 2. Można ją polać lukrem cytrynowym
3. Można też zrobić polewę

Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz