Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

czwartek, 31 lipca 2014

wątróbka z jabłkiem i sosem musztardowym

Mój nowy eksperyment wątróbka z jabłkiem i sosem musztardowym :-)


Najpierw na 1 patelni teflonowej w odrobiną tłuszczu podpiekamy pokrojone jabłko ze skórką, ale pozbawione gniazda


Opłukaną i pozbawioną błon wątróbkę drobiową, najlepiej wcześniej namoczyć
min godzinę w mleku, następnie osuszyć, oprószyć mąką pszenną
i wrzucić na gorący olej rzepakowy

Dopiero gdy przewrócimy wątróbkę na drugą stronę dodajemy pokrojoną cebulę


Na końcu robimy sos musztardowy :-)

Jeżeli macie swojski rosołek to super, ja akurat nie miałam,
więc w pół litrze wody rozpuściłam kostkę rosołową.

Następnie w szklance jogurtu greckiego rozmieszałam 2 łyżki mąki pszennej,
Do  rosołku dodałam 3 łyżeczki musztardy sarepskiej i pieprz, doprowadziłam do wrzenia,

potem troszkę wrzątku dodałam do jogurtu wymieszanego z mąką, zamieszałam i dodałam to do wrzącego rosołu ( to stary sposób na to, żeby jogurt czy śmietana się nie zważyły)
zagotowałam sos i gotowe.


Danie można podać z chlebem lub ziemniakami. Ja tym razem podałam z chlebkiem :-)

Smacznego !






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz