Wszelkie sposoby na bycie zadbaną mamą

wtorek, 2 lutego 2016

makaron z delikatnym kremowym bazyliowym pesto

To,że ja i moja Klaudusią uwielbiamy makarony i ryż zdążyliście już chyba zauważyć. Ulubiona wersja makaronu Klaudii to penne z sosem pomidorowym, czy też typowe spaghetti. Obie uwielbiamy także wszelkiego rodzaju orzechy, dlatego pomyślałam by zrobić makaron penne z bazyliowym pesto. Jednak typowe pesto jest dość suche i jego konsystencja niekoniecznie podejdzie dziecku, dlatego tak dobrałam proporcje, żeby uzyskać kremową (bardziej "mokrą") konsystencję pesto i zechciałam podzielić się tym przepisem z Wami :-)


Mój przepis na zdrowszą wersję makaronu z bazyliowym pesto bardzo łatwo zapamiętać:

garść liści bazylii
garść startego sera grana padano
garść orzechów włoskich
2 łyżki oliwy z oliwek
2 duże ząbki czosnku
odrobina przegotowanej wody


Wszystkie składniki blendujemy ze sobą. Zostawiamy kilka liści bazylii do ozdobienia talerza. Ja do tych składników dodaję czasem małą garść ziaren słonecznika :-) Wodę dodajemy pomalutku, tak by uzyskać odpowiednią, kremową konsystencję pesto. Taką jak lubimy. Nie lubię standardów :-) Chyba dlatego tworzę własne przepisy, żeby nikt mi nie wciskał co jest zdrowe a co nie. Pamiętajcie telewizja kłamie !



Dla ozdoby i lepszego smaku możemy uprażyć na patelni odrobinę ziarenek sezamu :-)


 Moja wersja tego dania wymagała zakupu makaronu z  mąki razowej :-) Jednak równie dobrze smakuje makaron penne z mąki durum.

Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz